Content Marketing
Content marketing is al zo oud als de weg naar Rome. Oké, misschien niet zo oud. Maar effectief is het nog steeds. Je hebt ongetwijfeld al eens de Allerhande van Albert Heijn gelezen, of de video van Red Bull gezien waarin Felix Baumgartner een sprong maakte vanuit de stratosfeer. Het zijn zomaar twee verschillende voorbeelden van content marketing.
Wat is content marketing?
Het basisprincipe van content marketing is het aanbieden van de informatie en educatie waar jouw doelgroep naar op zoek is, op het juiste moment en in de juiste vorm. Je wordt voor de doelgroep een waardevolle bron van informatie en bouwt zo aan autoriteit, vertrouwen en sympathie.
De content kan, afhankelijk van het doel, allerlei vormen aannemen. Denk aan een infographic, blogpost, e-book, video, brochure of nieuwsbrief. Het kan dus zowel on- als offline media zijn. Het is belangrijk dat je kijkt naar wat het beste bij jouw doelgroep(en) past.
Wat doet een content marketeer?
Een content marketeer richt zich op de creatie en verspreiding van content, al dan niet in samenwerking met leveranciers als copywriters, vormgevers en videoproductiebedrijven. Het doel van een content marketeer is het aantrekken van bezoekers om ze vervolgens te converteren naar klanten.

De voordelen van Content marketing:
- Je bouwt aan autoriteit en vertrouwen bij je doelgroep
- De behoeften van je klant staan centraal in je uitingen
- Het is een duurzame investering
Waar ik je o.a. mee kan helpen:
- Opstellen van een contentstrategie
- Contentcreatie (denk aan blogs, social media, nieuwsbrieven)
- Monitoring en analyse van verspreide content

Verder lezen over Content Marketing:
Hou die aandacht vast! Beter schrijven voor het web doe je zo
Schrijven voor het web is een vak apart, en de aandacht grijpen en vasthouden van je lezers is een uitdaging. Hoe je dat doet lees je hier!
Verder lezenAan de slag?
Op basis van de wensen en behoeften van jouw doelgroep creëren we samen een contentstrategie, die we vervolgens vertalen in de juiste set aan kanalen en middelen om die doelgroep te bereiken.